ببینید | بازداشت ده‌ها یهودی حامی فلسطین در آمریکا

پلیس آمریکا ده‌ها یهودی حامی فلسطین را که به تظاهرات حمایت از فلسطینیان در واشنگتن دی سی در اعتراض به سیاست‌های دولت ایالات متحده آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل پیوسته بودند، با ادعای مسدود کردن مسیر‌های ورودی به کاخ سفید بازداشت کرد.
کد خبر: ۱۴۲۶۴۴۱
تعداد بازدید : 29

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان موسوم به «If Not Now» در رسانه‌های اجتماعی گزارش داد که پلیس سرویس مخفی کاخ سفید روز دوشنبه تظاهرات کنندگان یهودی حامی فلسطین را به بهانه آنکه تمام ورودی‌های کاخ سفید را مسدود کرده بودند، بازداشت کرده است.

این سازمان مترقی همچنین تصاویری از معترضان را به اشتراک گذاشت که در حال آواز خواندن و در دست داشتن تابلو‌هایی هستند که روی آن نوشته شده: «نسل کشی در غزه را متوقف کنید» و «غم من سلاح شما نیست.»

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز هزاران یهودی و متحدان آمریکایی به سمت کاخ سفید راهپیمایی کردند تا از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از اهرم فشار خود برای اجرای آتش بس و وادار کردن اسرائیل به توقف نسل کشی فلسطینیان در غزه استفاده کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدام امروز به رهبری یهودیان آمریکایی مرتبط با سازمان «ایف نات نو» و صدای یهودی برای صلح، نشان دهنده موج فزاینده‌ای از رهبران یهودی، مترقی و جوانان است که از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهند تنش را کاهش دهد، تجاوز اسرائیل را متوقف کند و بازگشت امن غیرنظامیان و گروگان‌های اسرائیلی را تضمین کند.

ویدئویی که توسط «If Not Now» به اشتراک گذاشته شده است نشان می‌دهد که معترضان در حالی که دستبند زده شده اند و در پیاده‌رو در میان گروهی از افسران پلیس نشسته‌اند به آواز خواندن ادامه می‌دهند.

مشخص نیست چه تعداد از معترضان بازداشت شده اند.

در ویدئویی دیگر، تظاهرکنندگان در حال مسدود کردن ورودی کاخ سفید را نشان می‌دهد که شعار می‌دهند «اگر آتش‌بس نباشد، خارج نخواهید شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها